Service point page
Search for services, locations or addresses
Helsinki Employment Services, Itäkeskus
Itäkeskus office
Helsinki Employment Services, Itäkeskus
Municipal service, Central Administration, City of Helsinki. Source: www.hel.fi
Contact information
Asiakkaankatu 3A, 00930 Helsinki
Address:
+358 9 310 36107 (call)
Phone number:
Tyollisyyspalvelut@hel.fi
Email:
Home page (new tab)
No opening hours provided
Opening hours:
Look at the route to this place (New tab. The HSL Journey Planner is not an accessible service)
Events
Here you can find information about events provided by the unit
Helsinki Employment Services, Itäkeskus
Accessibility details
Accessibility detailsSummary page (new tab)
The route to the main entrance
The 3 accessible parking spaces are located outdoors under 10 m from the entrance. The width of the parking spaces is less than 3.6 m.
Sisäänkäynnin välittömässä läheisyydessä ei ole esteetöntä autopaikkaa, mutta rakennuksen edustalla on suuri pysäköintialue, jossa kolme esteetöntä autopaikkaa melko lähellä työllisyyspalveluiden sisäänkäyntiä.
The pick-up and drop-off area is located in the vicinity of the entrance, giving easy access to the pavement.
Sisäänkäynti sijaitsee Lyypekinkujan puolella. Saattoliikenne pääsee aivan sisäänkäynnin eteen.
The route to the entrance is guided, rough and illuminated.
The main entrance
The entrance stands out clearly and is illuminated. There is a canopy above the entrance.
In connection with the entrance, there are 2 consecutive steps with handrails on one side.
The entrance has a steep ramp under 6 m long, with handrails on both sides.
The doors connected to the entrance stand out clearly. Outside the door there is sufficient room for moving e.g. with a wheelchair. The door opens automatically with a button.
In the facility
The customer service point is located on floor 4.
Esteetön WC: ovessa on kaksi lukkoa. Oven saa auki vääntämällä ylempää lukkoa ja samanaikaisesti painamalla kahvaa. Oven avaaminen ei onnistu yhdellä kädellä. Lyhytkasvuisen henkilön ja pyörätuolia käyttävän henkilön kannalta lukko sijaitsee liian korkealla. Oven sisäpuolelta puuttuu vaakasuuntainen lankavedin, josta pyörätuolia käyttävä henkilö voi vetää oven perässään kiinni. Asiakaspalveluiden tiloissa on käytävien lattiapintaan tarrattu opasteita johtamaan hissille ja portaikkoon.
For moving around, there is a lift, which can hold a wheelchair; the door opens automatically. The floor numbers in the lift can be felt with fingers. (The minimum dimensions for an accessible lift are width 1.1 m and depth 1.4 m.)
The customer service point has directions to the different facilities.
The doors in the customer service point stand out clearly.
The waiting room of the customer service point has a queue number system and seats.
The customer service point has a toilet marked as accessible on floor 4. The toilet door cannot be easily opened and closed.